MECHANIK PRZYSZŁOŚCI
Projekt nr FELD.08.08-IZ.00-0026/23 pn. „Mechanik przyszłości” współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego Plus w ramach Programu Regionalnego Fundusze Europejskie dla Łódzkiego 2021-2027
Informacje o projekcie:
Nr projektu: FELD.08.08-IZ.00-0026/23
Informacje ogólne:
Projekt „Mechanik przyszłości” jest realizowany w ramach działania FELD.08.08-Kształcenie zawodowe Programu Regionalnego Fundusze Europejskie dla Łódzkiego 2021-2027.
Projekt jest współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego Plus w ramach Programu Regionalnego Fundusze Europejskie dla Łódzkiego 2021-2027.
Wnioskodawcą Projektu jest Miasto Łódź/ Zespół Szkół Samochodowych w Łodzi.
Wszystkie decyzje podejmowane są zgodne z:
- Wytycznymi Ministra Funduszy i Polityki Regionalnej dotyczące kwalifikowalności wydatków na lata 2021-2027 oraz Wytycznymi Ministra Funduszy i Polityki Regionalnej dotyczących realizacji projektów z udziałem środków Europejskiego Funduszu Społecznego Plus w regionalnych programach na lata 2021-2027.
- Regulaminem konkursu FELD.08.08-IZ.00-001/23
- Umową o dofinansowanie Projektu.
Biuro projektu znajduje się w Zespole Szkól Samochodowych w Łodzi, ul. Wojciecha Kilara 3/5, 91-335 Łódź.
Projekt realizowany jest w okresie 01.09.2024 r. – 31.08.2026 r.
Wartość projektu: 1 898 815,31zł.
Dofinansowanie w kwocie:1 708 933,77zł. z Funduszy Europejskich, co stanowi 90% wydatków kwalifikowanych projektu.
Cel projektu oraz grupa docelowa.
Celem projektu jest zwiększenie jakości kształcenia zawodowego w Zespole Szkół Samochodowych w Łodzi (ZSS) realizowane we współpracy z otoczeniem społ.-gospodarczym[1]ukierunkowane na wspieranie równego dostępu do dobrej jakości włączającego kształcenia i szkolenia w szczególności do grup w niekorzystnej sytuacji poprzez podniesienie kompetencji/kwalifikacji 15 n-li (1K/14M) ZSS, doposażenie pracowni i warsztatów szkolnych, organizację dla 110 (M) uczniów ZSS: staży, doradztwa edukacyjno-zawodowego oraz zajęć/szkoleń/kursów z zakresu samochodów elektrycznych i hybrydowych, czynności diagnostycznych i naprawczych w samochodach elektrycznych i hybrydowych, czynności diagnostycznych i naprawczych, kursu SEP, AutoCad, spawania metodą MAG, zajęć przygotowujących do matury z języka niemieckiego oraz warsztatów ekologicznych realizowanych w terminie od 01.09.2024 r. do 31.08.2026 r.
Grupę docelową (GD) projektu (pr.) stanowią: ZSS- placówka kształcenia zawodowego, jej uczniowie (ucz.) oraz nauczyciele (n-le)
Zakres wsparcia uczniów i nauczycieli.
Projekt zakłada wsparcie dla uczniów poprzez udział w n/w zajęciach dodatkowych/ kołach/ kursach:
1. Dodatkowe zajęcia specjalistyczne dla uczniów z zakresu samochodów elektrycznych i hybrydowych (zadanie 3)
Skierowane do 110 uczniów (M)realizowane przez nauczycieli w 22grupach(5UP)x 1h/tydz x 20 tyg. Łącznie:440h(22gr x 20h/gr)dla 110 UP(22gr. x 5 UP).
Efektem będzie poznanie przez uczniów budowy oraz działania układu napędowego w samochodach elektrycznych i hybrydowych; wykonanie czynności pomiarowych w instalacji elektrycznej samochodów hybrydowych oraz elektrycznych; wykonywanie czynności naprawczych. Uczeń będzie potrafił wyjaśnić budowę oraz działanie samochodów elektrycznych oraz hybrydowych, pozna przepisy BHP przy obsłudze samochodów elektrycznych oraz hybrydowych oraz nauczy się wykonywać pomiary elektryczne oraz je interpretować.
2. Dodatkowe zajęcia specjalistyczne z zakresu czynności diagnostycznych i naprawczych w samochodach elektrycznych i hybrydowych (zadanie 4)
Skierowane do 110 uczniów(M)realizowane przez nauczycieli w 22 grupach(5UP)x 1h/tydz x 20 tyg. Łącznie:440h(22gr x 20h/gr)dla 110 UP(22gr. x 5 UP).
Efektem będzie umiejętność analizowanie schematów elektrycznych, wykonanie kalkulacji obsług i napraw; dobór narzędzi i urządzeń pomiarowych; podłączanie urządzeń pomiarowych do pojazdu; odczytywanie mierzonych parametrów.
3. Dodatkowe zajęcia specjalistyczne z zakresu obsługi samochodowych urządzeń diagnostycznych (zadanie 5)
Skierowane do 110 uczniów (M)realizowane przez nauczycieli zatrudnionych na podstawie U/P w 22 grupach(5UP)x 1h/tydz x 20 tyg. Łącznie:440h(22gr x 20h/gr)dla 110 UP(22gr. x 5 UP).
Efektem będzie umiejętność doboru odpowiednich urządzeń diagnostycznych w celu dokonania odpowiedniej naprawy; poznanie budowy oraz działanie urządzeń diagnostycznych, poznanie przepisów BHP ; oraz wykonywanie pomiarów oraz i odczytywanie wraz z interpretacją otrzymanych wyników.
4. KursSEPdo1kW (zadanie 6)
Skierowane do 15 uczniów (M) kształcących się na kierunku T/Sam i E/Sam, prowadzone na zasadzie usługi zleconej, przez trenerów zewnętrznych z min.2 letnim doświadczeniem) w 1gr(15UP) w wymiarze 6h/gr. Łącznie:6h dla 15UP
Efektem będzie umiejętność eksploatacji urządzeń, instalacji i sieci elektroenergetycznych o napięciu nie wyższym niż 1KV. Kurs będzie zakończony egzaminem przed Komisją SEP, wydaniem certyfikatu potwierdzającego nabycie kwalifikacji SEP do 1kV.
5. Kurs Auto CAD (zadanie 7)
Skierowane do 30uczniów (M), prowadzone na zasadzie usługi zleconej, przez trenerów zewnętrznych min.2 letnim doświadczeniem), na podstawie umowy zlecenia, w 3 gr(10UP)w wymiarze 30h/gr. Łącznie:90h(3gr. x 30h/gr) dla 30UP(3 gr. x 10 UP)
Efektem będzie umiejętność wykorzystania kreatora do tworzenia nowego rysunku, rysowanie obiektów liniowych i wielosegmentowych, zarządzanie cechami obiektów, stosowanie technik i konstrukcji, tworzenie i modyfikowanie tekstów, obsługa urządzeń drukujących.
6. Spawanie metoda MAG (zadanie 8)
Skierowane do 10 uczniów (M), p prowadzone na zasadzie usługi zleconej, przez trenerów zewnętrznych min.2 letnim doświadczeniem), na podstawie umowy zlecenia w 1 gr.(10UP) w wymiarze 80h/gr. Łącznie 80h dla 10UP
Efektem będzie uzyskanie uprawnień spawalniczych zgodne z ustalonymi wymogami dla danej kwalifikacji (spawacz metodą MAG 135), m.in.: wykonywanie spoin pachwinowych blach i rur ze stali ferrytycznych metodą MAG.
7. Zajęcia przygotowujące do matury z języka niemieckiego (zadanie 9)
Skierowane do 20 uczniów (M),prowadzone przez n-la na podstawie U/P w 2gr(10UP)*1h/tydz. X 20tyg.Łącznie:40h(2gr. x 20h) dla 20UP(2gr. x 10UP)
Efektem będzie umiejętność pisania przez uczniów poprawnie i zrozumiale rozprawek i artykułów na tematy związane z zagadnieniami maturalnymi; pisanie listów oficjalnych i motywacyjnych; relacjonowanie, opisywanie i wyrażanie opinii na temat problemów związanych z tematyką maturalną
8. Warsztaty ekologiczne (zadanie 10)
Skierowane do 110 uczniów(M) realizowane przez nauczyciela U/P w 2gr *55UP/gr*3h/tydz/gr. Łącznie 6h dla 110UP.
Efektem będzie poznanie podstawy prawnej i historii recyklingu, nabycie wiedzy z zakresu praktycznej gospodarki oraz możliwości jej udoskonalenia na przykładzie ZSS w Łodzi
9. Doradztwo zawodowe i edukacyjne (zadanie 11)
Doradztwo grupowe, realizowane w 7gr.(10UP) w wymiarze 12h/gr. Łącznie 84h dla 77UP.
Indywidualne:4h/UP*77UP=308h;
Efektem będzie umiejętność planowania ścieżki kariery zgodnie z predyspozycjami, tworzenie dokumentacji aplikacyjnej, wykorzystywanie wiedzy nt. rynku pracy i wymagań pracodawców w procesie poszukiwania pracy.
10. Staże uczniowskie (zadanie 12)
W stażach weźmie udział 77 uczniów (M)w wymiarze150h/ucz.
Efektem będzie poznanie przez uczniów pracy w rzeczywistych warunkach jakie są z serwisach samochodowych.
Projekt zakłada wsparcie dla nauczyciela Zespołu Szkół Samochodowych w Łodzi poprzez udział w n/w zajęciach dodatkowych/ kołach/ kursach:
Podnoszenie kompetencji/kwalifikacji nauczycieli zatrudnionych w ZSS w Łodzi (zadanie 1)
- Szkolenie z zakresu zapobiegania dyskryminacji i przemocy motywowanych 8h dla 15 nauczycieli.
Efektem będzie większa świadomość identyfikacji dyskryminacji w relacjach międzyludzkich; kształtowanie postaw zapobiegających zjawisku dyskryminacji; umiejętność wyznaczania granic dopuszczalnych zachowań.
- Szkolenie ,,Edukacja włączająca"3h dla 15 nauczycieli
Efektem będzie nabycie kompetencji z zakresu doboru odpowiednich działań włączających w bieżącej pracy z uczniami z diagnozą wybranych zaburzeń oraz świadomość jakie warunki musi spełnić szkoła by funkcjonować jako placówka włączająca.
- Studia podyplomowe "Nowa mobilność" - 2 semestry; dla 2 n-li
Efektem będzie poznania zeroemisyjnych technologii w transporcie; posiadanie wiedzy technicznej w zakresie pojazdów elektrycznych oraz infrastruktury ładowania, orientacja się w kwestiach prawnych i politycznych, społeczno-gospodarczych oraz środowiskowych elektromobilności.
Harmonogram - Mechanik przyszłości. [.doc, 222.50 kB]
Aktualizacja harmonogramu zajęć w Zespole Szkół Samochodowych w Łodzi
Zajęcia z zadań 3-9 realizowane będą na terenie placówki.
Szkolenia z zadania 2 realizowane będą w placówkach szkoleniowych lub na terenie placówki
HARMONOGRAM obowiązujący od 1.09.2024 r.
Doskonalenie kompetencji nauczycieli zatrudnionych w ZSS w Łodzi (zadanie 2 )
„Szkolenie z zakresu zapobiegania dyskryminacji i przemocy” - XI 2024r.
Szkolenie ,,Edukacja włączająca” - XI 2024 r.
Procedura naboru do projektu „Mechanik przyszłości” od 01.09.2024r.
Część formalna dla nauczycieli i uczniów biorących udział w projekcie ( wrzesień 2024 r.)
Rozpoczęcie zajęć zaplanowane jest po 20 wrzesień 2024r.
Dodatkowe zajęcia specjalistyczne dla uczniów z zakresu samochodów elektrycznych i hybrydowych (zadanie nr 3)
Rozpoczęcie zajęć zaplanowane jest po 20 września 2024r.
Dodatkowe zajęcia specjalistyczne z zakresu czynności diagnostycznych i naprawczych w samochodach elektrycznych i hybrydowych. (zadanie nr 4)
Rozpoczęcie zajęć zaplanowane jest po 20 września wrzesień 2024r.
Obsługa samochodowych urządzeń diagnostycznych (zadanie nr 5)
Rozpoczęcie zajęć zaplanowane jest na luty 2025r.
Kurs kwalifikacyjny SEP do 1 KW (zadanie nr 6)
Rozpoczęcie zajęć zaplanowane jest na luty 2025r.
Kurs AutoCAD (zadanie nr 7)
Rozpoczęcie zajęć zaplanowane jest na wrzesień 2025 r
Spawanie metoda MAG (zadanie nr 8)
Rozpoczęcie zajęć zaplanowane jest na wrzesień 2025 r.
Zajęcia przygotowujące do matury z języka niemieckiego (zadanie nr 9)
Rozpoczęcie zajęć zaplanowane jest na grudzień 2025 r.
Warsztaty ekologiczne (zadanie nr 10)
Rozpoczęcie zajęć zaplanowane jest na wrzesień 2025 r.
Doradztwo zawodowe i edukacyjne (zadanie nr 11)
Rozpoczęcie zajęć zaplanowane jest na luty 2025 r.
STAŻE UCZNIOWSKIE (zadanie nr 12)
Rozpoczęcie staży: 01.07.2025 r.
Dokumenty projektowe:
1. Regulamin rekrutacyjny - Mechanik Przyszłości [.docx, 49.39 kB] - <pobierz>
2. Deklaracja_uczestnictwa_w_projekcie_do_18_lat.docx [.docx, 838.91 kB] - <pobierz>
3. Umowa_nauczyciel.doc [.doc, 861.00 kB] - <pobierz>
4. Deklaracja_uczestnictwa_w_projekcie_powyżej_18_lat.docx [.docx, 838.63 kB] - <pobierz>
5. Formularz_zgłoszeniowy_Nauczyciel.doc [.doc, 883.00 kB] - <pobierz>
6.Formularz_zgłoszeniowy_UCZEŃ.doc [.doc, 937.50 kB] - <pobierz>
7. Umowa_Uczeń.docx [.docx, 71.44 kB] - <pobierz>
8. Upoważnienie do_przetwarzania_danych_osobowych_personel projektu.- <pobierz> [.docx, 45.71 kB]
9. Załącznik_nr_6_do_umowy-RODO_uczeń - <pobierz> [.docx, 49.44 kB]
Blog projektu
Link do Facebooka: https://www.facebook.com/profile.php?id=61564875457993