Od 18 stycznia 2021r zostaje utrzymane kształcenie praktyczne w formie stacjonarnej. Dotyczy to zajęć warsztatowych, oraz różnego typu pracowni. Zgodnie z zaleceniem MEN należy w czasie zajęć korzystać z maseczek i starać się utrzymywać dystans. Prosimy o korzystanie ze znajdujących się w wyznaczonych miejscach dozowników płynu dezynfekcyjnego. Szczegóły znajdują się w załączonym "Harmonogramie". W razie wątpliwości należy się kontaktować z wychowawcami.
wicedyrektor d/s przedmiotów zawodowych: mgr inż. Dariusz Adamczewski
- Szczegóły
- Odsłony: 55
Od 30 listopada zostają wznowione zajęcia praktyczne w formie stacjonarnej. Dotyczy to zajęć warsztatowych, oraz różnego typu pracowni. Zgodnie z zaleceniem MEN należy w czasie zajęć korzystać z maseczek i starać się utrzymywać dystans. Prosimy o korzystanie ze znajdujących się w wyznaczonych miejscach dozowników płynu dezynfekcyjnego. Szczegóły znajdują się w załączonym "Harmonogramie". W razie wątpliwości należy się kontaktować z wychowawcami.
wicedyrektor d/s przedmiotów zawodowych: mgr inż. Dariusz Adamczewski
- Szczegóły
- Odsłony: 130
Zgodnie z nowymi zarządzeniami premiera i MEN w sprawie wprowadzenia zdalnego nauczania na terenie Łodzi, Dyrektor ZSS informuje, że tryb ten dotyczy wszystkich przedmiotów teoretycznych. Praktyczne przedmioty zawodowe będą realizowane w formie stacjonarnej. Dotyczy to wszystkich tzw. zajęc warsztatowych, pracowni oraz nauczania modułowego dla eksperymentu technika mechatronika pojazdów samochodowych. Stacjonarnie będą się również odbywały zajęcia w ŁCKP dla klasy 4 em i pozostałe przedmioty o chrakterze pracowni dla technika mechatronika. O szczegółach będą informowali wychowawcy klas.
Z poważaniem
wicedyrektor d/s przedmiotów zawodowych: mgr inż. Dariusz Adamczewski
- Szczegóły
- Odsłony: 92
Od 3 czerwca 2020 r. w szkole ruszają zajęcia praktyczne dla uczniów klas III branżowej szkoły I stopnia. Warunkiem przystąpienia do zajęć jest zgoda ucznia lub w przypadku uczniów niepełnoletnich rodziców ucznia i zachowanie procedur związanych z epidemią tj. między innymi ochrony ust i zachowania dystansu społecznego. O terminie zajęć uczniowie zostali powiadomieni drogą elektroniczną.
Uruchamiamy zajęcia praktyczne z zakresu nauki jazdy pojazdem silnikowym dla uczniów klas III technikum kształcących się w zawodzie, dla którego podstawa programowa kształcenia w zawodzie przewiduje przygotowanie do uzyskania umiejętności kierowania pojazdem silnikowym.
Uczniowie klas III technikum realizują praktyki zawodowe.
Wszyscy uczniowie szkoły od 1 czerwca mają możliwość udziału w konsultacjach po wcześniejszym uzgodnieniu z nauczycielem przedmiotu.
Zgodnie z komunikatem MEN nauka z wykorzystaniem metod i technik kształcenia na odległość, którą wprowadzono 25 marca br., zostanie przedłużona do 26 czerwca.
Uczniu,
- Otrzymujesz możliwość realizacji zajęć praktycznych i lepsze przygotowanie do końcowego egzaminu potwierdzającego kwalifikacje w zawodzie.
- Zapoznaj się z procedurami obowiązującymi w szkole oraz z harmonogramem zajęć praktycznych.
- Nie przychodź na zajęcia praktyczne, jeżeli jesteś chory lub w Twoim domu przebywa ktoś na kwarantannie lub w izolacji. Wówczas wszyscy musicie pozostać w domu oraz stosować się do zaleceń służb sanitarnych i lekarza.
- Jeżeli nie możesz przyjść na zajęcia praktyczne, zgłoś ten fakt odpowiednio wcześniej.
- Zabieraj do szkoły własny zestaw podręczników i przyborów. Nie będziesz mógł pożyczać ich od innych uczniów.
- W drodze do i ze szkoły zachowuj dystans społeczny.
- Przed wejściem do szkoły obowiązkowo zdezynfekuj ręce, a jeżeli masz przeciwskazania zdrowotne do stosowania tego środka, natychmiast umyj ręce wodą z mydłem.
- Z szatni korzystaj według zasad ustalonych przez dyrektora szkoły.
- Bezwzględnie stosuj zasady higieny: często myj ręce wodą z mydłem i nie podawaj ręki na powitanie, zachowuj dystans, a także unikaj dotykania oczu, nosa i ust.
- Zwracaj uwagę na odpowiedni sposób zasłaniania twarzy podczas kichania czy kasłania. Stosownie zwracaj uwagę innym w tym zakresie.
- Unikaj większych skupisk uczniów, zachowuj dystans, przebywając w korytarzu, toalecie, innych pomieszczeniach wspólnych oraz na terenie szkoły.
- Szczegóły
- Odsłony: 134
Dnia 08.06.2020r.- poniedziałek- j.polski.
Uczniowie wchodzą według następującego harmonogramu:
klasa 4a - godz.8.00-8.20 od strony boiska
klasa4em- godz.8.00-8.20 od strony boiska
klasa 4d - godz. 8.00-8.20 od strony boiska
klasa 4b- godz.8.45-9.00 głównym wejściem do szkoły
Dnia 09.06.2020r.-wtorek-matematyka- jak wyżej.
Odnośnie 10.06.2020r.- j.angielski- informacja zostanie przekazana każdej klasie po egzaminie z matematyki.
Absolwenci z lat ubiegłych proszeni są o przyjście na egzamin najpóżniej o godzinie 8.30 ( wchodzicie wejściem głównym do szkoły)!
- Szczegóły
- Odsłony: 304
0. 7:15 - 8:00
1. 8:10 - 8:55
2. 9:05 - 9:45
3. 9:55 - 10:30
4. 10:35 - 11:10
5. 11:15 - 11:50
6. 12:00 - 12:35
7. 12:40 - 13:10
8. 13:15 - 13:45
- Szczegóły
- Odsłony: 592
0. | 715 | - | 800 |
1. | 810 | - | 855 |
2. | 905 | - | 950 |
3. | 1000 | - | 1045 |
4. | 1055 | - | 1140 |
5. | 1200 | - | 1245 |
6. | 1255 | - | 1340 |
7. | 1350 | - | 1435 |
8. | 1440 | - | 1525 |
9. | 1530 | - | 1615 |
10. | 1620 | - | 1705 |
- Szczegóły
- Odsłony: 1250
W ostatnich dniach w kraju odnotowano wiele przypadków zatrucia narkotykami, tzw. dopalaczami. Do szpitali trafiły osoby z ostrym zatruciem organizmu. Apelujemy i ostrzegamy, aby nie kupować i nie zażywać takich substancji. Producenci i sprzedawcy dopalaczy kierują się przede wszystkim zyskiem, za nic mając ludzkie życie. Sprzedając dopalacze – sprzedają śmierć!
Masz wątpliwości czy Twoje dziecko zażywa dopalacze? Chcesz dowiedzieć się więcej na temat możliwości leczenia? Wiesz wszystko o negatywnych skutkach tych niebezpiecznych substancji? Masz informacje o miejscach, w których handluje się zakazanymi środkami? Jesteś uzależniony? Ministerstwo Spraw Wewnętrznych przygotowało listę numerów telefonów pod którymi można szukać pomocy. Lista zostanie także przekazana do wszystkich resortów, urzędów wojewódzkich oraz powiatów.
- Szczegóły
- Odsłony: 1253
Czytaj więcej: Dopalacze. Gdzie szukać pomocy? Najważniejsze numery telefonów.
tel. 42 19288
tel. 116111
tel. 19288
tel. 0801 199 990
tel. 0801 120 002
tel. 42 682 28 37
- Szczegóły
- Odsłony: 4666
Zwróć się do pedagoga szkolnego, gdy:
- Szczegóły
- Odsłony: 4970
- Szczegóły
- Odsłony: 194
PROPOZYCJE TEMATÓW NA WEWNĘTRZNY EGZAMIN MATURALNY Z JĘZYKA POLSKIEGO W ZESPOLE SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH
NR 7 W ŁODZI, ul. Prożka 3/5 w roku szkolnym 2013/2014
I. Literatura
-
Wpływ domu i rodziny na kształtowanie postawy moralnej bohaterów literackich. Omów na przykładzie utworów dwóch wybranych epok.
-
Etos rycerza średniowiecznego w literaturze następnych epok. Omów na wybranych przykładach.
-
Przedstaw różne funkcje motywu wędrówki na podstawie wybranych tekstów literackich.
-
Motyw tańca w utworach literackich różnych epok. Omów na wybranych przykładach.
-
Prawda historyczna a fantazja literacka. Rozwiń temat na przykładzie wybranych utworów.
-
Radość i uroda życia w wybranych utworach literackich. Omów problem na kilku przykładach.
-
Świat polityki i jego echa w literaturze. Rozwiń temat na wybranych przykładach.
-
Doświadczenie Holocaustu – świadectwa pisarskie z obu stron muru. Przedstaw na wybranych przykładach.
-
Rola przyrody w twórczości Adama Mickiewicza. Rozwiń temat, sięgając do różnych utworów.
-
Najciekawsze portrety kobiet w znanych dziełach literackich różnych epok. Uzasadnij swój wybór.
-
Dialog twórców literatury z filozofami. Przedstaw problem na wybranych przykładach dzieł literatury dawnej lub/i współczesnej.
-
Wskaż związki między biografią a treścią utworów wybranego autora (np. J. Kochanowskiego, A. Mickiewicza, J. Słowackiego, G. Herlinga-Grudzińskiego, T. Borowskiego, J. Kasprowicza itp.).
-
Tytuł, motto, ostatnia scena jako klucze do interpretacji dzieła. Omów na wybranych przykładach.
-
Rola świata nadprzyrodzonego w literaturze różnych epok. Omów zagadnienie na wybranych przykładach.
-
Różne sposoby kreowania obrazu miasta w literaturze. Omów na wybranych przykładach.
-
Sposoby funkcjonowania motywów biblijnych w literaturze polskiej. Omów na wybranych przykładach.
-
Rola motywów mitologicznych w literaturze późniejszych epok. Rozwiń zagadnienie w oparciu o analizę wybranych utworów.
-
Trudny problem dziedzictwa sarmackiego w literaturze późniejszych epok. Omów na wybranych przykładach.
-
Herkulesi i tytani – literackie fascynacje siłą i mocą człowieka. Omów temat, odwołując się do wybranych przykładów z różnych epok.
-
Inspiracje literackie we współczesnej literaturze fantasy. Omów na wybranych przykładach.
-
Motywy animalistyczne w literaturze. Omów zagadnienie na wybranym materiale literackim.
-
Różnorodność kreacji bohaterów literackich sprawujących władzę. Omów zagadnienie, posługując się kilkoma przykładami.
-
Dwór ziemiański w literaturze polskiej różnych epok. Omów na wybranych przykładach.
-
Literaccy ojcowie. Omów ten motyw na wybranych przykładach.
-
Sonet w tradycji literackiej różnych epok. Omów na wybranych przykładach.
-
Różne modele patriotyzmu w literaturze. Omów temat, odwołując się do wybranych tekstów z różnych epok.
-
Omów motyw winy i kary w wybranych utworach literackich.
-
Wodzowie i żołnierze. Omów wizerunek bohaterów utrwalony w literaturze różnych epok.
-
Przedstaw kondycję polskiej inteligencji sportretowanej w literaturze XIX i XX wieku.
-
Dlaczego się nie pobrali? Zaprezentuj pary kochanków, bohaterów znanych Ci utworów literackich.
-
Marzyciele i idealiści wobec problemów swoich czasów. Zanalizuj i porównaj wybrane postawy bohaterów.
-
Motyw przyjaźni w literaturze. Omów na wybranych przykładach.
-
Polska pieśń narodowa i jej odmiany. Omów jej funkcje i związki z dziejami narodu.
-
Bohater tragiczny w literaturze antycznej, romantycznej i współczesnej. Przedstaw i porównaj.
-
Przedstaw sylwetki bohaterów literackich różnych epok poszukujących szczęścia.
-
Czy cierpienie człowieka ma sens? Odpowiedz na pytanie, korzystając z wybranych przez siebie kreacji bohaterów literackich.
-
Człowiek wobec tajemnicy (zagadki) śmierci. Omów najciekawsze – Twoim zdaniem – ujęcie tego problemu w wybranych dziełach literackich różnych epok.
-
Bohater literacki jako wzór do naśladowania. Rozwiń na przykładach zagadnienie literatury parenetycznej w literaturze polskiej i obcej różnych epok.
-
Kulinaria i obyczaje związane z biesiadowaniem w literaturze. Przedstaw, odwołując się do wybranych przykładów.
-
Romantyczna i pozytywistyczna koncepcja patriotyzmu. Omów problem, odwołując się do wybranych utworów z tych epok.
-
Komizm Fredry a groteska Mrożka. Porównaj konwencje dramatyczne stosowane przez obu pisarzy.
-
Portret zbrodniarza w literaturze różnych epok. Omów na wybranych przykładach.
-
Walka dobra ze złem w literaturze fantastycznej. Omów temat na podstawie wybranych utworów.
-
Scharakteryzuj świat przedstawiony w literaturze fantasy, odwołując siędo wybranych przykładów.
-
Przedstaw na wybranych przykładach wpływ kultury i mitologii europejskiej na twórczość Tolkiena.
-
Magia pieniądza w życiu bohaterów literackich. Przedstaw na wybranych przykładach.
II. Związki literatury z innymi dziedzinami sztuki
-
Porównaj literackie i malarskie sposoby tworzenia wizji apokaliptycznych. Odwołaj się do wybranych tekstów kultury.
-
Dramaty W. Szekspira a ich współczesne sceniczne i/lub filmowe realizacje. Omów na wybranych przykładach.
-
Muzyka i malarstwo w twórczości S. Wyspiańskiego. Wybierz materiał, dokonaj jego analizy.
-
Motyw drogi we współczesnej literaturze i sztuce. Omów na wybranych przykładach.
-
Obraz Twojego miasta lub regionu. Omów zagadnienie, wykorzystując przykłady z literatury, filmu lub/i teatru.
-
Adaptacja filmowa a dzieło literackie. Porównaj na podstawie wybranego przykładu.
-
Impresjonizm w malarstwie i literaturze. Omów na wybranych przykładach.
-
Symbol i jego rola w wybranych tekstach kultury. Omów na wybranych przykładach.
-
Artystyczne interpretacje historii w literaturze i malarstwie (np. H. Sienkiewicz i J. Matejko). Analiza porównawcza dzieł.
-
Motyw powstania styczniowego w literaturze i malarstwie. Omów na wybranych przykładach.
-
Sceny batalistyczne w wybranych tekstach kultury. Przedstaw i porównaj sposób prezentacji.
-
Ars moriendi w literaturze i sztuce średniowiecza oraz sposoby wykorzystania tego motywu w innych epokach. Omów, odwołując się do wybranych przykładów.
-
Przedstaw obrazy powstań narodowych ukazane w literaturze i sztuce polskiej.
-
Omów różne sposoby kreowania portretu dziecka w literaturze i malarstwie wybranych epok.
-
Góra – miejsce szczególne. Przedstaw funkcje tego motywu w literaturze i sztuce wybranych epok.
-
Wizerunek matki w literaturze i sztukach plastycznych. Porównaj sposób interpretacji tego motywu, odwołując się do wybranych przykładów.
-
Różne sposoby mówienia o II wojnie światowej. Omów zagadnienie, wykorzystując przykłady z literatury, sztuk plastycznych lub filmu.
-
Bohater literacki a jego filmowa lub teatralna kreacja. Dokonaj analizy porównawczej.
-
Kabaret jako zjawisko kulturowe XX wieku. Prześledź ewolucję jego formy i funkcji na wybranych przykładach.
-
Obraz Boga w literaturze i malarstwie. Omów, odwołując się do wybranych tekstów kultury.
-
Fascynacje brzydotą w literaturze i sztuce. Omów na wybranych przykładach z różnych epok.
-
Ogrody literackie i malarskie. Omów na wybranych przykładach.
-
Pan Tadeusz a sztuka ilustracji eposu Adama Mickiewicza. Dokonaj analizy wybranego materiału.
-
Plakat teatralny lub filmowy jako klucz do interpretacji utworu literackiego i jego teatralnej lub filmowej adaptacji. Omów na wybranym przykładzie.
-
Niebo i piekło jako temat dzieł sztuki. Zanalizuj wybrane przykłady.
-
Przedstaw kreacje Żydów w literaturze i sztuce polskiej.
-
Teksty piosenek polskich zespołów młodzieżowych jako próba opisania rzeczywistości. Omów na wybranych przykładach.
-
Historia i współczesność w „Weselu” Wyspiańskiego oraz w filmowej adaptacji dramatu w reżyserii Andrzeja Wajdy. Omów i porównaj, odwołując się do konkretnych przykładów.
-
Przedstaw motyw Piety w literaturze, malarstwie i rzeźbie.
-
Motyw przemijania i sposoby jego realizacji. Omów na przykładach z wybranych utworów literackich i malarskich.
-
Tatry w literaturze i sztuce Młodej Polski. Omów na wybranych przykładach.
-
Orientalizm jako inspiracja twórcza obecna nie tylko w kulturze romantycznej. Omów, wykorzystując różne teksty kultury.
-
Motyw szatana w literaturze i sztuce. Porównaj jego ujęcia i funkcje w wybranych utworach literackich i innych tekstach kultury.
-
Symbolizm w literaturze i malarstwie Młodej Polski. Omów, odwołując się do wybranych dzieł sztuki.
-
Motyw tańca w literaturze i innych tekstach kultury. Przedstaw, odwołując się do wybranych dzieł sztuki.
-
Biblia – Księga nad księgami. Na wybranych przykładach dzieł sztuki i literatury rozważ żywotność motywów biblijnych.
-
Motyw śmierci w literaturze i sztuce różnych epok. Omów na przykładzie wybranych tekstów kultury.
III. Język
-
Językowe środki perswazji w reklamie. Zanalizuj wybrane przykłady z języka mediów.
-
Scharakteryzuj (na wybranych przykładach) współczesne słownictwo internetowe.
-
Scharakteryzuj język poezji barokowej. Przywołaj wybrane teksty tej epoki.
-
Omów na wybranych przykładach „zabawy słowem” w twórczości Tuwima lub Gałczyńskiego, lub Białoszewskiego.
-
Zapożyczenia językowe we współczesnej polszczyźnie. Zgromadź materiał językowy i zinterpretuj go.
-
Komizm słowny i sposoby jego realizacji w wybranych utworach różnych autorów i epok.
-
O sztuce przemawiania na przykładzie wybranych tekstów literackich renesansu lub baroku, lub oświecenia.
-
Zanalizuj i oceń najciekawsze nazwy sklepów, kawiarni i restauracji w Twojej miejscowości. Wyjaśnij, jakie tendencje rozwojowe współczesnej polszczyzny znalazły w nich odzwierciedlenie.
-
Frazeologia dziennikarstwa sportowego. Omów na przykładach.
-
Wpływ języka angielskiego na współczesną polszczyznę ze szczególnym uwzględnieniem wpływu na język młodzieżowy. Podaj przykłady i przeanalizuj je.
-
Tak mówią bohaterowie literaccy. Omów język wybranej postaci ze szczególnym uwzględnieniem cech ujawniających jej przynależność środowiskową i charakter.
-
Omów pochodzenie nazw miejscowych Twojego regionu.
-
Przeanalizuj znaczenie i pochodzenie nazw osobowych z Twojego najbliższego środowiska.
-
Przysłowia i sentencje. Dokonaj ich analizy językowej i określ ich funkcję w wybranych utworach literackich.
-
Imiona, nazwiska i przezwiska Twoich rówieśników. Dokonaj analizy ich znaczenia i pochodzenia.
-
Związki frazeologiczne i ich rola we współczesnej polszczyźnie. Omów, wykorzystując zgromadzony materiał rzeczowy.
-
Zbadaj język swojego ulubionego pisarza.
-
Tytulatura i zwroty grzecznościowe w języku polskim. Dokonaj analizy zgromadzonego materiału językowego.
Opracowały: Anna Jezierska-Wnuk
Aleksandra Kędrzyńska
Marta Rutkowska
Monika Tomczak-Kopka
- Szczegóły
- Odsłony: 408
Terminarz egzaminów potwierdzających kwalifikacje w zawodzie (nowy) w 2015 r.
Sesja 1.: styczeń - luty 2015 r.
część pisemna - 8 stycznia 2015 r.
- w kwalifikacjach, w których jedynym rezultatem jest dokumentacja - 15 stycznia 2015 r.
- w pozostałych kwalifikacjach - od 9 stycznia do 27 lutego 2015 r.
Wydanie świadectw potwierdzających kwalifikacje w zawodzie: 27 marca 2015 roku
- Szczegóły
- Odsłony: 601
Terminy egzaminu potwierdzającego kwalifikacje zawodowe w 2015 roku
Dla absolwentów wszystkich typów prowadzących kształcenie zawodowe, którzy uzyskali świadectwo ukończenia szkoły w kwietniu lub czerwcu
- Szczegóły
- Odsłony: 125
- Szczegóły
- Odsłony: 297
Wykaz turniejów i olimpiad zwalniających z egzaminu zawodowego w 2015 r.
Komunikat Dyrektora Centralnej Komisji Egzaminacyjnej
- Szczegóły
- Odsłony: 727
W dniach 27 i 28.08.2020r odbędą się egzaminy poprawkowe z następujących przedmiotów:
- 27.08.2020r godzina 10 00
-
- język polski,
-
- język angielski,
-
- język niemiecki,
-
- historia i społeczeństwo,
-
- informatyka,
-
- chemia,
-
- fizyka,
-
- środowisko i bezpieczeństwo transportu drogowego.
2. 28.08.2020r godzina 10 00
-
- matematyka,
-
- podstawy elektrotechniki i elektroniki,
-
- technologie i konstrukcje mechaniczne,
-
- podstawy techniki wytwarzania,
-
- pracownia diagnostyki pojazdów samochodowych,
-
- budowa pojazdów samochodowych,
-
- silniki pojazdów samochodowych,
-
- podwozia i nadwozia pojazdów samochodowych,
-
- obsługa i naprawa pojazdow samochodowych.
- Szczegóły
- Odsłony: 125